[et_pb_section fullwidth=”on” background_color=”#835fb3″ inner_shadow=”on” parallax=”off”][et_pb_fullwidth_header admin_label=”Nagłówek strony” title=”Wykaz lektur” background_layout=”dark” text_orientation=”left” /][/et_pb_section][et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left”]
LISTA LEKTUR DLA KLAS 1-3
(do wyboru przez nauczyciela)
- Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
- Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
- Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
- Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
- Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
- Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
- Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
- Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
- Maria Krüger, Karolcia;
- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
- Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
- Joanna Papuzińska, Asiunia;
- Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
- Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
- Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
- Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
- Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
- Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.
Klasa 1
- Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
- Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom (wybrane wiersze);
- Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
- Wybrane wiersze Juliana Tuwima;
- Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
Klasa 2
- Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
- Maria Krüger, Karolcia;
- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
- Joanna Papuzińska, Asiunia;
- Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
- Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
Klasa 3
- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
- Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
- Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
- Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.
SPOSOBY OMAWIANIA LEKTUR SZKOLNYCH W KLASACH 1-3:
- Zeszyty lektur;
- Lapbooki;
- Plakaty;
- Komiksy;
- Zabawy dramowe, inscenizacje, zabawa w teatr;
- Ścieżki opowieści;
- Recytacja, improwizacja ruchowa, śpiew;
- Wykonanie albumów;
- Konkursy, quizy, gry dydaktyczne;
- Prace plastyczne;
- Mapy myśli;
- Gry terenowe;
- Spotkania z ciekawymi ludźmi;
- Formy pisemne – opis, list, pamiętnik, krótkie opowiadanie, ogłoszenie.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_sidebar admin_label=”Menu boczne-uczniowie” orientation=”right” area=”et_pb_widget_area_5″ background_layout=”light” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
Lista lektur
Do wyboru przez nauczyciela
- Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
- Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
- Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
- Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
- Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
- Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
- Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
- Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
- Maria Krüger, Karolcia;
- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
- Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
- Joanna Papuzińska, Asiunia;
- Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
- Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
- Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
- Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
- Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
- Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.
Klasa 1
2. Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom (wybrane wiersze);
3. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
4. Wybrane wiersze Juliana Tuwima;
5. Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
Klasa 2
2. Maria Krüger, Karolcia;
3. Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
4. Joanna Papuzińska, Asiunia;
5. Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
6. Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
Klasa 3
2. Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek;
3. Julita Grodek, Mania, Dziewczynka inna niż wszystkie;
4. Asa Lind, Piaskowy Wilk;
5. Dorota Gellner, Wścibscy;
6. Zofia Kossak, Kłopoty Kacperka Góreckiego Skrzata;
7.Tom Justyniarski, Psie Troski..czyli o wielkiej przyjaźni na dwa serca i cztery łapy.
Klasa 4
2.Jan Brzechwa, Akademia Pana Kleksa;
3.Janusz Christa, Kajko i Kokosz. Szkoła latania;
4.Andrzej Maleszka, Magiczne drzewo. Olbrzym;
5.Carlo Collodi, Pinokio;
6.Ewa Chotomska, Pamiętniki Felka Parerasa
Klasa 5
2.Stanisław Lem, Bajki robotów;
3.Bolesław Prus, Katarynka;
4.Brandon Mull, Baśniobór;
5.Jules Verne, W 80 dni dookoła świata;
6.Ewa Nowak, Pajączek na rowerze.
Klasa 6
2.Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi;
3.Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy;
4.Renata Piątkowska, Która to Malala;
5.Cornelia Funke, Atramentowe serce;
6.Anton Czechow, Kameleon. Śmierć urzędnika;
7.Ignacy Krasicki, Bajki.
SPOSOBY OMAWIANIA LEKTUR SZKOLNYCH W KLASACH 1-3:
- Zeszyty lektur;
- Lapbooki;
- Plakaty;
- Komiksy;
- Zabawy dramowe, inscenizacje, zabawa w teatr;
- Ścieżki opowieści;
- Recytacja, improwizacja ruchowa, śpiew;
- Wykonanie albumów;
- Konkursy, quizy, gry dydaktyczne;
- Prace plastyczne;
- Mapy myśli;
- Gry terenowe;
- Spotkania z ciekawymi ludźmi;
- Formy pisemne – opis, list, pamiętnik, krótkie opowiadanie, ogłoszenie.