[et_pb_section fullwidth=”on” background_color=”#835fb3″ inner_shadow=”on” parallax=”off”][et_pb_fullwidth_header admin_label=”Nagłówek strony” title=”Wykaz lektur” background_layout=”dark” text_orientation=”left” /][/et_pb_section][et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left”]

LISTA LEKTUR DLA KLAS 1-3

(do wyboru przez nauczyciela)

  1. Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
  2. Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
  3. Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
  4. Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
  5. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
  6. Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
  7. Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
  8. Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
  9. Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
  10. Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
  11. Maria Krüger, Karolcia;
  12. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
  13. Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
  14. Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
  15. Joanna Papuzińska, Asiunia;
  16. Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
  17. Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
  18. Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
  19. Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
  20. Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
  21. Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
  22. Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
  23. Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
  24. Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.

Klasa 1

  1. Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
  2. Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom (wybrane wiersze);
  3. Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
  4. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
  5. Wybrane wiersze Juliana Tuwima;
  6. Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
  7. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;

Klasa 2

  1. Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
  2. Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
  3. Maria Krüger, Karolcia;
  4. Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
  5. Joanna Papuzińska, Asiunia;
  6. Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
  7. Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;

Klasa 3

  1. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
  2. Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
  3. Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
  4. Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
  5. Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
  6. Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
  7. Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.

SPOSOBY OMAWIANIA LEKTUR SZKOLNYCH W KLASACH 1-3:

  1. Zeszyty lektur;
  2. Lapbooki;
  3. Plakaty;
  4. Komiksy;
  5. Zabawy dramowe, inscenizacje, zabawa w teatr;
  6. Ścieżki opowieści;
  7. Recytacja, improwizacja ruchowa, śpiew;
  8. Wykonanie albumów;
  9. Konkursy, quizy, gry dydaktyczne;
  10. Prace plastyczne;
  11. Mapy myśli;
  12. Gry terenowe;
  13. Spotkania z ciekawymi ludźmi;
  14. Formy pisemne – opis, list, pamiętnik, krótkie opowiadanie, ogłoszenie.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_sidebar admin_label=”Menu boczne-uczniowie” orientation=”right” area=”et_pb_widget_area_5″ background_layout=”light” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Lista lektur

Do wyboru przez nauczyciela

  1. Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
  2. Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
  3. Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
  4. Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
  5. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
  6. Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
  7. Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
  8. Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
  9. Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
  10. Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
  11. Maria Krüger, Karolcia;
  12. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
  13. Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
  14. Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
  15. Joanna Papuzińska, Asiunia;
  16. Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
  17. Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
  18. Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
  19. Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
  20. Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
  21. Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
  22. Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
  23. Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
  24. Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.

Klasa 1

1. Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
2. Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom (wybrane wiersze);
3. Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
4, Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
5. Wybrane wiersze Juliana Tuwima;
6. Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
7. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;

Klasa 2

1. Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
2. Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
3. Maria Krüger, Karolcia;
4. Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
5. Joanna Papuzińska, Asiunia;
6. Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
7. Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;

Klasa 3

1. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
2. Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
3. Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
4. Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
5. Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
6. Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
7. Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.

SPOSOBY OMAWIANIA LEKTUR SZKOLNYCH W KLASACH 1-3:

  1. Zeszyty lektur;
  2. Lapbooki;
  3. Plakaty;
  4. Komiksy;
  5. Zabawy dramowe, inscenizacje, zabawa w teatr;
  6. Ścieżki opowieści;
  7. Recytacja, improwizacja ruchowa, śpiew;
  8. Wykonanie albumów;
  9. Konkursy, quizy, gry dydaktyczne;
  10. Prace plastyczne;
  11. Mapy myśli;
  12. Gry terenowe;
  13. Spotkania z ciekawymi ludźmi;
  14. Formy pisemne – opis, list, pamiętnik, krótkie opowiadanie, ogłoszenie.