[et_pb_section fullwidth=”on” background_color=”#835fb3″ inner_shadow=”on” parallax=”off”][et_pb_fullwidth_header admin_label=”Nagłówek strony” title=”Wykaz lektur” background_layout=”dark” text_orientation=”left” /][/et_pb_section][et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left”]

LISTA LEKTUR DLA KLAS 1-3

(do wyboru przez nauczyciela)

  1. Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
  2. Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
  3. Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
  4. Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
  5. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
  6. Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
  7. Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
  8. Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
  9. Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
  10. Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
  11. Maria Krüger, Karolcia;
  12. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
  13. Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
  14. Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
  15. Joanna Papuzińska, Asiunia;
  16. Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
  17. Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
  18. Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
  19. Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
  20. Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
  21. Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
  22. Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
  23. Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
  24. Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.

Klasa 1

  1. Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
  2. Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom (wybrane wiersze);
  3. Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
  4. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
  5. Wybrane wiersze Juliana Tuwima;
  6. Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
  7. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;

Klasa 2

  1. Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
  2. Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
  3. Maria Krüger, Karolcia;
  4. Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
  5. Joanna Papuzińska, Asiunia;
  6. Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
  7. Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;

Klasa 3

  1. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
  2. Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
  3. Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
  4. Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
  5. Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
  6. Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
  7. Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.

SPOSOBY OMAWIANIA LEKTUR SZKOLNYCH W KLASACH 1-3:

  1. Zeszyty lektur;
  2. Lapbooki;
  3. Plakaty;
  4. Komiksy;
  5. Zabawy dramowe, inscenizacje, zabawa w teatr;
  6. Ścieżki opowieści;
  7. Recytacja, improwizacja ruchowa, śpiew;
  8. Wykonanie albumów;
  9. Konkursy, quizy, gry dydaktyczne;
  10. Prace plastyczne;
  11. Mapy myśli;
  12. Gry terenowe;
  13. Spotkania z ciekawymi ludźmi;
  14. Formy pisemne – opis, list, pamiętnik, krótkie opowiadanie, ogłoszenie.

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_sidebar admin_label=”Menu boczne-uczniowie” orientation=”right” area=”et_pb_widget_area_5″ background_layout=”light” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Lista lektur i godziny pracy biblioteki szkolnej

Biblioteka szkolna

mgr Ewa Kaszuba

Godziny funkcjonowania: poniedziałek 8:30-16:00, czwartek 8:30-16:00

Wejście do biblioteki przez salę nr 6 (ul. Wrocławska)

Klasa 1

1. Baśnie (do wyboru), Hans Christian Andersen
2. "Brzechwa dzieciom" (wybrane wiersze), Jan Brzechwa
3. "Cukierku, ty łobuzie!", Waldemar Cichoń
4. Wybrane wiersze Juliana Tuwima, Julian Tuwim
5. "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą"., Agnieszka Frączek
6. "Kapelusz Pani Wrony", Danuta Parlak

Klasa 2

1. "Asiunia", Joanna Papuzińska
2. "Dziewczynka z parku", Barbara Kosmowska
3. "Psie Troski...czyli o wielkiej przyjaźni na dwa serca i cztery łapy", Tom Justyniarski
4. "Mania, dziewczynka inna niż wszystkie", Julita Grodek
5. "Piaskowy Wilk", Åsa Lind
6. "Którędy do Yellowstone?", Aleksandra i Daniel Mizielińscy
7. "Karolcia", Maria Kruger
8. "Dziewczynka z zapałkami", Hans Christian Andersen
9. "Detektyw Pozytywka", Grzegorz Kasdepke

Klasa 3

1 "Dziadek i niedźwiadek", Łukasz Wierzbicki,
2 "Mania, Dziewczynka inna niż wszystkie", Julita Grodek
3 "Dzieci z Bullerbyn", Astrit Lindgren
4 "Piskowy Wilk", Åsa Lind
5 "Kłopoty Kacperka Góreckiego Skrzata" Zofia Kossak
6 "Wścibscy", Dorota Gellner
7 "Psie Troski...czyli o wielkiej przyjaźni na dwa serca i cztery łapy", Tom Justyniarski

Klasa 4

1 "Mikołajek", R. Goscinny, J.-J. Sempe
2 "Akademia Pana Kleksa", J. Brzechwa
3 "Kajko i Kokosz. Szkoła latania", J. Christa
4 "Magiczne drzewo. Czerwone krzesło", A. Maleszka
5 "Pinokio", C. Collodi
6 "Pajączek na rowerze", E. Nowak

Klasa 5

1 "Chłopcy z Placu Broni", F. Molnar
2 "Bajki robotów'', S. Lem
3 "Katarynka'', B. Prus
4 "Baśniobór'', M. Brandon
5 "W 80 dni dookoła świata'', J. Verne
6 "Pajączek na rowerze'', E. Nowak

Klasa 6

1 "Hobbit, czyli tam i z powrotem", J. R. Tolkien
2 "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi", R. Kosik
3 "Janko Muzykant" / "Śmierć urzędnika", "Kameleon", H. Sienkiewicz / A. Czechow
4 "Która to Malala?", R. Piątkowska
5 "Skrzynia Władcy Piorunów", M. Kozioł
6 "Szatan z siódmej klasy", K. Makuszyński

Klasa 7

1 Treny (wybrane), J. Kochanowski
2 "Opowieść wigilijna", Ch. Dickens
3 "Balladyna", J. Słowacki
4 "Latarnik", H. Sienkiewicz
5 "Dziady cz. II," A. Mickiewicz
6 "Świtezianka", A. Mickiewicz
7 "Stowarzyszenie Umarłych Poetów", N. H. Kleinbaum

Klasa 8

1 "Pan Tadeusz" (księgi: I, II, IV, X, XI, XII) A. Mickiewicz
2 "Latarnik", "Quo vadis" (fragmenty) H. Sienkiewicz
3 "Syzyfowe prace" (fragmenty), S. Żeromski
4 "Sonety krymskie" - wybrany utwór A. Mickiewicz
5 "Alicja w krainie czarów", Lewis Carroll
6 "Tedy i owędy" tekst NASZA KAMIENICA, FACECJE...GORZKAWE, M. Wańkowicz
7 "Mikołajek" - wybór opowiadań, René Goscinny, Jean-Jacques Sempé,

Do wyboru przez nauczyciela

  1. Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
  2. Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
  3. Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
  4. Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
  5. Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
  6. Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
  7. Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
  8. Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
  9. Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
  10. Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
  11. Maria Krüger, Karolcia;
  12. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
  13. Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
  14. Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
  15. Joanna Papuzińska, Asiunia;
  16. Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
  17. Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
  18. Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
  19. Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
  20. Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
  21. Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
  22. Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
  23. Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
  24. Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.

SPOSOBY OMAWIANIA LEKTUR SZKOLNYCH W KLASACH 1-3:

  1. Zeszyty lektur;
  2. Lapbooki;
  3. Plakaty;
  4. Komiksy;
  5. Zabawy dramowe, inscenizacje, zabawa w teatr;
  6. Ścieżki opowieści;
  7. Recytacja, improwizacja ruchowa, śpiew;
  8. Wykonanie albumów;
  9. Konkursy, quizy, gry dydaktyczne;
  10. Prace plastyczne;
  11. Mapy myśli;
  12. Gry terenowe;
  13. Spotkania z ciekawymi ludźmi;
  14. Formy pisemne – opis, list, pamiętnik, krótkie opowiadanie, ogłoszenie.