[et_pb_section fullwidth=”on” background_color=”#835fb3″ inner_shadow=”on” parallax=”off”][et_pb_fullwidth_header admin_label=”Nagłówek strony” title=”Wykaz lektur” background_layout=”dark” text_orientation=”left” /][/et_pb_section][et_pb_section][et_pb_row][et_pb_column type=”3_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_layout=”light” text_orientation=”left”]
LISTA LEKTUR DLA KLAS 1-3
(do wyboru przez nauczyciela)
- Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
- Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
- Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
- Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
- Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
- Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
- Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
- Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
- Maria Krüger, Karolcia;
- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
- Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
- Joanna Papuzińska, Asiunia;
- Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
- Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
- Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
- Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
- Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
- Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.
Klasa 1
- Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
- Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom (wybrane wiersze);
- Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
- Wybrane wiersze Juliana Tuwima;
- Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
Klasa 2
- Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
- Maria Krüger, Karolcia;
- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
- Joanna Papuzińska, Asiunia;
- Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
- Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
Klasa 3
- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
- Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
- Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
- Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.
SPOSOBY OMAWIANIA LEKTUR SZKOLNYCH W KLASACH 1-3:
- Zeszyty lektur;
- Lapbooki;
- Plakaty;
- Komiksy;
- Zabawy dramowe, inscenizacje, zabawa w teatr;
- Ścieżki opowieści;
- Recytacja, improwizacja ruchowa, śpiew;
- Wykonanie albumów;
- Konkursy, quizy, gry dydaktyczne;
- Prace plastyczne;
- Mapy myśli;
- Gry terenowe;
- Spotkania z ciekawymi ludźmi;
- Formy pisemne – opis, list, pamiętnik, krótkie opowiadanie, ogłoszenie.
[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_sidebar admin_label=”Menu boczne-uczniowie” orientation=”right” area=”et_pb_widget_area_5″ background_layout=”light” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]
Lista lektur i godziny pracy biblioteki szkolnej
Biblioteka szkolna
mgr Ewa Kaszuba
Godziny funkcjonowania: poniedziałek 8:30-16:00, czwartek 8:30-16:00
Wejście do biblioteki przez salę nr 6 (ul. Wrocławska)
Klasa 1
2. "Brzechwa dzieciom" (wybrane wiersze), Jan Brzechwa
3. "Cukierku, ty łobuzie!", Waldemar Cichoń
4. Wybrane wiersze Juliana Tuwima, Julian Tuwim
5. "Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą"., Agnieszka Frączek
6. "Kapelusz Pani Wrony", Danuta Parlak
Klasa 2
2. "Dziewczynka z parku", Barbara Kosmowska
3. "Psie Troski...czyli o wielkiej przyjaźni na dwa serca i cztery łapy", Tom Justyniarski
4. "Mania, dziewczynka inna niż wszystkie", Julita Grodek
5. "Piaskowy Wilk", Åsa Lind
6. "Którędy do Yellowstone?", Aleksandra i Daniel Mizielińscy
7. "Karolcia", Maria Kruger
8. "Dziewczynka z zapałkami", Hans Christian Andersen
9. "Detektyw Pozytywka", Grzegorz Kasdepke
Klasa 3
2 "Mania, Dziewczynka inna niż wszystkie", Julita Grodek
3 "Dzieci z Bullerbyn", Astrit Lindgren
4 "Piskowy Wilk", Åsa Lind
5 "Kłopoty Kacperka Góreckiego Skrzata" Zofia Kossak
6 "Wścibscy", Dorota Gellner
7 "Psie Troski...czyli o wielkiej przyjaźni na dwa serca i cztery łapy", Tom Justyniarski
Klasa 4
2 "Akademia Pana Kleksa", J. Brzechwa
3 "Kajko i Kokosz. Szkoła latania", J. Christa
4 "Magiczne drzewo. Czerwone krzesło", A. Maleszka
5 "Pinokio", C. Collodi
6 "Pajączek na rowerze", E. Nowak
Klasa 5
2 "Bajki robotów'', S. Lem
3 "Katarynka'', B. Prus
4 "Baśniobór'', M. Brandon
5 "W 80 dni dookoła świata'', J. Verne
6 "Pajączek na rowerze'', E. Nowak
Klasa 6
2 "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi", R. Kosik
3 "Janko Muzykant" / "Śmierć urzędnika", "Kameleon", H. Sienkiewicz / A. Czechow
4 "Która to Malala?", R. Piątkowska
5 "Skrzynia Władcy Piorunów", M. Kozioł
6 "Szatan z siódmej klasy", K. Makuszyński
Klasa 7
2 "Opowieść wigilijna", Ch. Dickens
3 "Balladyna", J. Słowacki
4 "Latarnik", H. Sienkiewicz
5 "Dziady cz. II," A. Mickiewicz
6 "Świtezianka", A. Mickiewicz
7 "Stowarzyszenie Umarłych Poetów", N. H. Kleinbaum
Klasa 8
2 "Latarnik", "Quo vadis" (fragmenty) H. Sienkiewicz
3 "Syzyfowe prace" (fragmenty), S. Żeromski
4 "Sonety krymskie" - wybrany utwór A. Mickiewicz
5 "Alicja w krainie czarów", Lewis Carroll
6 "Tedy i owędy" tekst NASZA KAMIENICA, FACECJE...GORZKAWE, M. Wańkowicz
7 "Mikołajek" - wybór opowiadań, René Goscinny, Jean-Jacques Sempé,
Do wyboru przez nauczyciela
- Hans Christian Andersen, Baśnie (do wyboru);
- Justyna Bednarek, Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych);
- Jan Brzechwa, Brzechwa dzieciom;
- Alina Centkiewiczowa i Czesław Centkiewicz, Zaczarowana zagroda;
- Waldemar Cichoń, Cukierku, ty łobuzie!;
- Agnieszka Frączek, Rany Julek! O tym, jak Julian Tuwim został poetą;
- Mira Jaworczakowa, Oto jest Kasia;
- Grzegorz Kasdepke, Detektyw Pozytywka;
- Leszek Kołakowski, Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?;
- Barbara Kosmowska, Dziewczynka z parku;
- Maria Krüger, Karolcia;
- Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn;
- Hugh Lofting, Doktor Dolittle i jego zwierzęta;
- Marcin Pałasz, Sposób na Elfa;
- Joanna Papuzińska, Asiunia;
- Danuta Parlak, Kapelusz Pani Wrony;
- Roman Pisarski, O psie, który jeździł koleją;
- Janina Porazińska, Pamiętnik Czarnego Noska;
- Maria Terlikowska, Drzewo do samego nieba;
- Julian Tuwim, Wiersze dla dzieci;
- Barbara Tylicka, O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie;
- Danuta Wawiłow, Najpiękniejsze wiersze;
- Łukasz Wierzbicki, Afryka Kazika;
- Łukasz Wierzbicki, Dziadek i niedźwiadek.
SPOSOBY OMAWIANIA LEKTUR SZKOLNYCH W KLASACH 1-3:
- Zeszyty lektur;
- Lapbooki;
- Plakaty;
- Komiksy;
- Zabawy dramowe, inscenizacje, zabawa w teatr;
- Ścieżki opowieści;
- Recytacja, improwizacja ruchowa, śpiew;
- Wykonanie albumów;
- Konkursy, quizy, gry dydaktyczne;
- Prace plastyczne;
- Mapy myśli;
- Gry terenowe;
- Spotkania z ciekawymi ludźmi;
- Formy pisemne – opis, list, pamiętnik, krótkie opowiadanie, ogłoszenie.