Na ostatnich lekcjach matematyki w klasach pierwszych uczyliśmy się o wykorzystaniu procentów w codziennym życiu. Uczniowie z każdej klasy zostali podzieleni na grupy i wykonywali różne projekty. Klasa I A zajęła się finansami. Każda grupa miała do dyspozycji inną sumę pieniędzy i miała ją zainwestować w trzech wybranych bankach. Następnie wybrać i zareklamować bank dający najkorzystniejsze odsetki. Klasa I B zajęła się zdrowym odżywianiem i układała jadłospisy dla różnych grup wiekowych, przeliczając procentowy udział posiłków w codziennej diecie oraz skład procentowy poszczególnych produktów. Na zakończenie przedstawiała scenki propagujące zdrowe odżywianie. Klasa I C robiła tanie zakupy i porównywała ceny wybranych produktów żywnościowych w trzech dowolnych sklepach. Następnie przygotowała reklamę sklepu najtańszego. Wszyscy przeliczali procenty i wykonywali diagramy procentowe. Przy scenkach bawili się doskonale. Jedna grupa nakręciła nawet film z reklamą sklepu i bagietek. Na zakończenie uczniowie oceniali się nawzajem, biorąc pod uwagę merytoryczną stronę rozwiązania projektu, zaangażowanie uczestników, pomysł i sposób przedstawienia zagadnienia.

A o to opinia jednej z uczennic z klasy 1b:
„Mówi się, że lekcje matematyki są nudne i wymagają dużo nauki. Ale 10 listopada uczniowie klasy 1b, przekonali się, że „matma” nie jest tylko męcząca, ale też zabawna i warta uwagi. Wykonywaliśmy projekty pt.: Czy odżywiam się prawidłowo? Podzieleni zostaliśmy na 6 grup. Każda z nich wykonała projekt, w którym trzeba  było napisać ile wartości energetycznych potrzebują ludzie w różnym przedziale wiekowym, przedstawić to w formie wykresu oraz odegrać scenkę „Przy stole”. Było  bardzo dużo zabawy, każdy miał okazję pokazać swój talent aktorski, a przy okazji wszyscy zdobyliśmy bardzo dobre oceny z matematyki. Dziękujemy Pani Basi za tak ciekawy sposób przekazania nam wiedzy matematycznej!”
Patrycja Maruszak